de KLIK

Klikwanneer jullie samen door de stad lopen kijken jullie misschien niet alleen naar de etalages maar naar de leuke stellen die voorbij komen, of wanneer jullie zelfs al samen op een datingsite zitten zien jullie enorm veel profielen voorbij komen, èèn grote snoepwinkel. Het wordt al lekker spannend, je gaat een beetje met elkaar overleggen en aangeven wat je spannend vindt en…op wat voor soort man valt mijn partner nou eigenlijk. Maakt het haar uit of hij kaal is? Moet hij gespierd zijn of heeft ze meer aan een intelligent type?
Je komt gaandeweg van elkaar te weten waar jullie ongeveer op vallen, door te praten met elkaar kun je hier achter komen.

Zo heb ik aan mijn partner gevraagd of ze in de stad, tijdens het winkelen, voor mij mannen wilde becijferen. Het bleef alsmaar stil en ik was het alweer vergeten totdat ik “acht” hoorde, terwijl ik bij de kassa stond af te rekenen. Ik keek verbaasd om naar mijn partner en keek weer naar de kassiere. Ik begreep er niets van, zegt mijn partner: “Die man daar…een acht!”. Haha, wat voelde ik me even dom zeg.

De klik is iets wat je niet kunt beïnvloeden, het is er of het is er niet. Maar hoe kan het dan, dat als je helemaal niet op, bijvoorbeeld kale mannen valt, en je praat met een kale man…. en hij is het helemaal!

Naar mijn idee is de klik een soort optelsom van verschillende factoren en deze factoren leveren een totale waardering. Als deze optelsom dus een bepaalde waarde heeft bereikt, heb je dus een klik met iemand. Als diegene, zoals in het voorbeeld, dan kaal blijkt te zijn maakt het niet meer uit dat hij kaal is. Want de som heeft zijn optimale waarde-drempel overschreden.

Helaas kan ik je er gelijk bij vertellen dat het ontzettend moeilijk is om te weten, aan de hand van slechts een profieltekst lezen en een paar foto’s scrollen(al dan niet onherkenbaar gemaakt), of er een klik met een ander stel is. Daar komt nog eens bij dat er een extra moeilijkheidsfactor is dat je ALLE vier een klik moet hebben met elkaar.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.