Jaloezie en swingen

Stel hier je vraag aan ons, ook als je je net aan het orienteren bent of wanneer je al wat meer ervaring hebt. Het is leerzaam voor iedereen en je helpt anderen die wellicht dezelfde vraag hebben!
Lezen kun je zonder registratie, wanneer je wilt reageren is registratie kosteloos natuurlijk...
Post Reply
mrsopenminded

Jaloezie en swingen

Post by mrsopenminded »

Hallo allemaal,

Ik ben samen met mijn man nieuw in het swingerswereldje en heb ervaring met intieme dates en de club. Echter vroeg ik me af hoe jullie omgaan met jaloezie bij jouw partner? Ik merk dat ik in de club bij onbekenden niet jaloers ben als m'n man intiem is met een andere vrouw, maar laatst heb ik ontdekt dat ik dat wel ben als we met een swingersstel afspreken. Het is heel gek, maar ik merk zodra er een emotionele klik is (ook al is dat vriendschappelijk), ik helemaal op slot schiet en het voelt alsof m'n man vreemdgaat.

Even voor de beeldvorming. We waren een avondje met een ander swingerstel bij hen thuis, het was een gezellig avondje en ik zag dat m'n man en de vrouw van het stel lekker met elkaar konden kletsen en tussen de man en mij spatte niet zo heel veel af (ook omdat de man heel onzeker was en te voorzichtig aanraakte, dus voelde me niet seksueel uitgedaagd). M'n man begon de vrouw van het stel voorzichtig aan te raken en uiteindelijk zoende hij haar. Intussen gebeurde er bij mij en de man niet zoveel, dus ik was niet afgeleid en zag alles gebeuren. Ik kreeg hierdoor een jaloers gevoel waardoor ik volledig blokkeerde. Ik vraag me af of anderen dit ook hebben ervaren? Een jaloers gevoel bij het zien dat de partner een andere vrouw aanraakt (en/of er een emotionele klik is). Ik hoop hier een beetje wijzer te worden. Ik wil dit jaloerse gevoel helemaal niet. Ik ben me er ook wel bewust van dat het vreemdgaan door mijn ex-partner wel een rol speelt in dit jaloerse gevoel, terwijl ik weet dat m'n huidige partner dat niet zal doen.
Ray
Site Admin

Re: Jaloezie en swingen

Post by Ray »

Ik herken wel een beetje wat je vertelt. Wij hadden een keer een stelletje op bezoek, en we zaten gezellig op de bank. (Gelukkig hebben we geleerd dat we dan niet naast elkaar gaan zitten maar naast de bezoekers want anders gebeurt er helemaal niks, oopsie) en de dame zei met een hoog stemmetje: We moeten opschieten want we lopen niet gelijk, ze zoenen al daar! Dat brak het ijs wel een beetje, maar toch ontdekte ik toen dat ze de hele tijd naar de overkant zat te kijken. Het is moeilijk om te ontspannen als je gefocussed bent op iets anders.

Ik denk niet dat het jaloezie is hoor, wat je voelt. Het beeld wat je ziet lijkt gewoon niet te kloppen en je bent zuinig op je partner. Krijgt altijd de volle aandacht, en iedere zoen is thuis voor jou bestemd. Opeens zit je partner daar te knuffelen met een knappe vrouw.

Ik heb het in de club een keer meegemaakt dat ik een dame best hard aanpakte, ze gaf aan in het spel dat dat kon. Wat ik niet doorhad was dat haar man schuin achter haar stond (het was druk) en hij begon keihard te huilen toen hij zag wat er gebeurde. Ze aaide hem over het hoofd en zei zachtjes dat het allemaal okay was.
Ik ben toen wel gestopt, van megageil naar de bar. Ik ben hooggevoelig dus ik kan dat verdriet van die man dan echt voelen van binnen. Dus wellicht ben jij ook gevoelig voor je omgeving. Wie zal het zeggen.
mrsopenminded

Re: Jaloezie en swingen

Post by mrsopenminded »

Wat fijn deze erkenning! En dat deze gevoelens er soms ook gewoon bij komen kijken, we zijn immers niet van steen, haha. En ook heel geruststellend om andermans ervaringen te lezen!

Bedankt voor het delen!
Post Reply