Project X-Swing, vierpunts sling aan 1 keilbout

Dit is de knutsel dhz afdeling van Samenswingen! Hier kun je ideeën opdoen of juist anderen inspireren. Stief en ik hebben wat tips and tricks voor je geschreven om je playroom net effe wat spannender te maken! Zelfs als je twee linkerhanden hebt dan leren we je gewoon klussen! Verander Ikea meubeltjes, span een touw, maak een oog voor je sling in je woonkamer of timmer je eigen Andreas kruis. Led verlichting? Kom dr maar in, can we fix this? Sure!
Lezen kun je zonder registratie, wanneer je wilt reageren is registratie kosteloos natuurlijk...
Plaats reactie
Ray
Site Admin

Project X-Swing, vierpunts sling aan 1 keilbout

Bericht door Ray »

In het kader van 'klus em dr in' ben ik begonnen aan het ontwerp om een vierpunts sling op te hangen aan slechts 1 ophangpunt.

Dit is best een uitdaging maar ik ben al een eind op weg, hier zie je de 3D tekening die ik gemaakt heb.

Afbeelding

Het plankje stelt even de sling voor.

Afbeelding

In de schuur heb ik een paar oude centrale verwarmingsbuizen liggen. Deze ga ik voor de X vorm gebruiken. De bouten en moeren heb ik bij de bouwmarkt gehaald.

Afbeelding

De bouten en moeren

Afbeelding

De buizen heb ik op maat geslepen.

Afbeelding

Gaatjes geboord in het midden en aan de uiteinden.

Afbeelding

De holle buis zou kunnen dubbelklappen wanneer het gewicht aan de uiteinden veel te groot wordt. Daarom heb ik een bezemsteeltje van de Action in 6 stukken gezaagd, 2 om in het midden van de buis te doen, en vier hoekstukjes. Dit voorkomt dubbelklappen in het midden en levert stopjes om het touw straks aan vast te maken.

Afbeelding

Jaja heren, spuiten doe je in een doos!

Afbeelding

De buis schuur ik in de lengterichting op en daarna de knikkerbus met zwarte lak er een paar keertjes overheen.

Afbeelding

Zo zet ik de bout in elkaar, het is dus inklapbaar en past in theorie onder je bed, jammer dat tell-sell failliet is...

Afbeelding

Hier is het gevaarte dan!

Afbeelding

Closeup van de opgang truc!

Afbeelding

De hangplek voor volwassenen

Afbeelding

Het onderstel (sling zelf dus ) moet ik nog maken, ik wil in het kader van het milieu en onnodig dierenleed, geen leren sling kopen. Daarom wil ik er zelf eentje gaan snijden uit dik zacht plastic. Hier naar ben ik nog onderzoekend.

Afbeelding

De houten uiteindjes zijn geschikt om het touw omheen te wikkelen en daar schiet ik een paar nietjes doorheen.

Tot zo ver mijn project-X

Afbeelding

Stiefpat

Re: Project X-Swing, vierpunts sling aan 1 keilbout

Bericht door Stiefpat »

Lekker bezig Bob de B. :D

Ben echt benieuwd naar het eind resultaat.
Oh ja en spuiten doe je inderdaad in een doos, eroverheen of over de borsten haha

Plaats reactie