Project loveswing

Dit is de knutsel dhz afdeling van Samenswingen! Hier kun je ideeën opdoen of juist anderen inspireren. Stief en ik hebben wat tips and tricks voor je geschreven om je playroom net effe wat spannender te maken! Zelfs als je twee linkerhanden hebt dan leren we je gewoon klussen! Verander Ikea meubeltjes, span een touw, maak een oog voor je sling in je woonkamer of timmer je eigen Andreas kruis. Led verlichting? Kom dr maar in, can we fix this? Sure!
Lezen kun je zonder registratie, wanneer je wilt reageren is registratie kosteloos natuurlijk...
Plaats reactie
Gelfling

Project loveswing

Bericht door Gelfling »

De loveswing oftewel-sex schommel leek mij wel een leuk project om te realiseren.
En dan geen half werk, zoals bijvoorbeeld een constructie aan de deur. Nee, een leren kwaliteits schommel.

Na goed zoeken heb ik een dergelijke schommel gevonden en besteld. Deze bleek via Dubai verscheept te worden, dus dat duurde even. Hopen dat de douane geen invoerrechten gaat berekenen... Maar dat is uiteindelijk goed gekomen.

Dit gaf mij ook even de tijd om bijbehorende onderdelen te bestellen, zodat ik deze ook goed op kon hangen. Na een ontwerp bedacht te hebben, natuurlijk zoeken waar de onderdelen het goedkoopste zijn en: bestellen!

Na lang wachten eindelijk alles binnen en kan ik aan de slag.
Ik ben begonnen met het boren van 11mm gaten in de hardhouten leuningen. Het touw was 10,5mm en het gat bleek toch iets te klein. Dit wat uitgeboord, maar ik zou de volgende keer 13mm kiezen.
Daarna de houten balkjes zwart gespoten met matte lak en een nachtje laten drogen.
De touwen op maat gemaakt en de uiteinden dichtgebrand om rafelen te voorkomen. Vroeger heb ik aan bergsport gedaan en dat kwam nu goed van pas. Het (klim)touw door de balkjes geregen en een paar stevige lussen erin gemaakt. Door de lussen wat karabiners om de hangmat aan te bevestigen en voor elk balkje een veer voor meer comfort.
Nu gaten boren in mijn gewapend betonnen plafond. Na heel veel prutsen is 1 keilbout gelukt. Daar ben ik ruim 3 uur mee bezig geweest omdat de eerste halverwege bleef steken en er uit moest maar niet wilde. Het tweede gat kreeg ik met mijn klopboormachine ook niet verder dan 3 cm diep, waarbij de boor elke keer vastsloeg. Onbegonnen werk, totdat ik een borhamer gebruikte, toen was het in 5 minuten gepiept.

Alles netjes opgehangen, zie hieronder het resultaat. Ik moet nog wat puntjes op de i zetten, maar ik ben best tevreden zo.

Afbeelding
----------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gelfling op 14 mar 2021 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ray
Site Admin

Re: Project loveswing

Bericht door Ray »

Wauw! Dat ziet er goed uit zeg!

Je hebt alles ook erg netjes in elkaar gezet vind ik, het is stevig en mooi gebalanceerd.

De sling is ook echt mooi heavy built, doet op die manier met die zwarte houten balken goed 'bdsm-ig' aan.

Ik zal je tip van de boorhamer verwerken in mijn dhz post.

Sjezus wat moet je hebben staan zweten man!

Heel veel plezier met je prachtige swing. Het is een sieraad in je slaapkamer zo.

Stiefpat

Re: Project loveswing

Bericht door Stiefpat »

Mooi klusproject.
Wij moeten ook nog verder met de sling maar vanwege tijd en een dubbel plafond met gipsplaten is dat wat lastiger maar we komen er wel uiteindelijk.

Plaats reactie